Link Building Methodes voor 2020
Linkbuilding is al jaren dood, voor degenen die zich niet hebben aangepast aan de steeds veranderende regels en de toegenomen eisen aan vaardigheden, gereedschappen, details en doorzettingsvermogen.
Er is veel gesproken over links als rangschikkingsfactor. Veel SEO’s hebben zich alleen gericht op inhoud en On-Page SEO en verwaarloosde links zeggen: “We weten al alles over links”. Maar weten ze wel alles van links?
Tips voor linkbuilding
Google heeft bevestigd, dat Links belangrijk zijn
Google zei dat links zijn de #1 ranking factor, naast met grote inhoud. Rangschikken zonder links is moeilijk, en waarom zou iemand proberen te rangschikken zonder links in de eerste plaats?
Google geeft meer om links dan om het even wat, en dat zou u ook moeten doen.
Google Penguin veranderde de manier waarop we Backlinks gebruiken in SEO voor altijd.
Voor april 2012 kon men vrij gemakkelijk zijn ranglijstpositie kopen door meer en meer links toe te voegen. Een beetje van deze en een beetje van die links, en je zou de ranking op de eerste zoekmachine resultaten pagina kunnen beheren. Nou, die tijd is al lang voorbij. Het Google Penguin Spam Filter is nu onderdeel van Google’s Core Algorithm en werkt in real time.
Links kunnen nu een risico bezitten, en dat risico moet je kennen. Wist u dat zelfs in de huidige wereld of SEO, de meeste mensen nog steeds alleen naar de bronpagina kijken, de verwijzende pagina, en dat “de backlink” noemen?
Een link is een verbinding van A naar B
Een hyperlink is een verbinding van de verwijzende pagina naar de doelpagina – altijd al geweest. Veel te lang hebben SEO’s geobsedeerd door het kijken naar de Pagerank of wat voor metriek dan ook van de linkpagina. Voor zover wij weten is LRT de enige software die bij het analyseren van de waarde en het risico van links, of zelfs potentiële links, rekening houdt met de bronpagina van de link en de doelpagina.
Links en Co-citaten
State of the Art Link Ontwikkeling
Vandaag de dag is linkbuilding uitgegroeid tot een professionele praktijk. Waarom tonnen middelen uitgeven aan links die je later zou kwetsen? Wist u dat het mogelijk is om de impact en het risico van een backlink relatie te simuleren voordat u deze bouwde? LRT-gebruikers die het goede uit het kaf van het koren wieden zijn blij om 3x meer middelen te besteden aan de 10% grote links die er toe doen, in plaats van dat ze in bulk gaan zoals zoveel.
Lees verder en leer meer over:
waarom links de #1 ranking factor zijn en altijd zullen zijn
waarom de links niet allemaal hetzelfde zijn
slechte linkbuilding vs. goede linkbuilding (volgens de kwaliteitsrichtlijnen van Google)
eenvoudige en geavanceerde linkbuilding methoden
hoe kan men links met een grote inhoud aantrekken?
SEO-tools om u te helpen de beste links te bouwen
waarom linkbuilding alleen niet genoeg is om goed te scoren…
Laat je niet intimideren door het Google Penguin algoritme.
Begin vandaag nog met het bouwen van geweldige links! Een van de aspecten is een blog laten maken
Wil je meer weten over linkbuilding?
Wat bedoel je met backlink?
Wanneer we verwijzen naar een backlink bedoelen we een verwijzing van een andere webpagina naar uw eigen webpagina. Dit is heel anders dan de “outbound” of uitgaande links van uw pagina. Verwar die twee niet. Een back link wordt soms ook wel een inbound link (IBL) genoemd en deze links zijn erg belangrijk bij het bepalen van de populariteit (of het belang) van uw website voor zoekmachines zoals Google.
Kan een website een ranking krijgen zonder back-links?
Wij zijn er 100% zeker van dat een website niet kan rangschikken zonder inkomende links.
Waarom is linkbuilding belangrijk?
Omdat links Google’s #1 ranking factor zijn.
omdat links het web ZIJN
omdat links verwijzen naar grote inhoud (die het verdient om goed te rangschikken)
omdat koppelingen de macht passeren
omdat de links het vertrouwen schenden
omdat Google bevestigde dat het onnatuurlijk zou zijn om een website te vinden zonder back-links…
want het is via links dat Google uw website ontdekt…
de lijst kan eeuwig doorgaan…
Let op (zowel link power als link trust worden soms beschreven als link equity, uit een tijdperk waarin slechts eendimensionale link meting beschikbaar was).
Maar neem het niet van ons aan als we zeggen dat links belangrijk zijn, neem het direct van Google.
Inhoud & links de Top 2 Google Ranking Factors
In maart 2016, in een Q&A tussen enkele slimme SEO’s met Googler Andrey Lipattsev, een Search Quality Senior Strategist, zei hij dat de eerste twee Google-rankingfactoren links en inhoud waren:
Dit werd gezegd bij de 30:20 minuten in de onderstaande video…
“Ik kan je vertellen wat ze zijn. Het is inhoudelijk. En het zijn links die naar uw site verwijzen.” (Andrey Lipattsev, Search Quality Senior Strategist bij Google)
We hebben Google zien bevestigen dat links een zeer belangrijke rangschikkingsfactor zijn en dat rangschikken zonder links ook bij andere gelegenheden bijna onmogelijk is.
Een casestudy van Stone Temple die in 2017 werd gepubliceerd, bewees opnieuw dat links een krachtige rangschikkingsfactor blijven en dit waarschijnlijk nog vele jaren zullen blijven.
Zijn alle back links hetzelfde?
“Hoe meer, hoe beter”, zegt niet voor links. Tenminste niet zolang “meer” betekent dat je links koopt zonder te controleren of ze risicovol zijn voor je backlink profiel of niet. U kunt beter streven naar minder hoogwaardige links, dan naar duizenden links die geen waarde toevoegen aan uw backlinkprofiel. Zwakke of risicovolle backlinks zullen uw rankings helemaal niet helpen. Het kan zelfs nog erger. Deze links kunnen u een Google-boete en een ernstig (zo niet 100%) verlies van organisch verkeer opleveren.
Links zijn helemaal niet hetzelfde. Het punt is om te begrijpen:
Hoeveel linkpagina’s, subdomeinen, domeinen en rootdomeinen?
Hoeveel links per maand?
wat voor soort links (volgen, niet volgen, doorsturen, Javascript, Frames, …)?
welke link Macht en Vertrouwen?
welke link sleutelwoorden (“geld” of “merk”)?
welk linkrisico?
Ook deze factoren kunnen in verschillende gevallen verschillend worden beoordeeld. Een link kan ook goed of slecht zijn, afhankelijk van de industrie, het land, de taal en de trefwoorden. Helaas is er geen algemene regel. Zo is het bijvoorbeeld NIET hetzelfde of een domein naar 1000 subpagina’s linkt, of dat 1000 domeinen naar een subpagina linken. Daarom adviseren wij altijd het Site-Wide filter in LinkResearchTools te gebruiken.
Wat zijn de regels van Google als het gaat om linkbuilding?
Omdat niet alle links gelijk zijn, moet u heel voorzichtig zijn als u een linkbuilding campagne start. Bouw links voor uw bedrijf, voor uw klanten, maak ze relevant en associeer ze met geweldige content. Uw gebruikers zullen blij zijn, Google zal u in de zoekresultaten houden en uw bedrijf zal groeien.
Zorg ervoor dat de links die u bouwt natuurlijk zijn en dat Google niet de conclusie trekt dat u zijn zoekalgoritme probeert te manipuleren.
Koppelingen die bedoeld zijn om PageRank of de positie van een site in de zoekresultaten van Google te manipuleren, kunnen worden beschouwd als onderdeel van een koppelingsschema en als een overtreding van de Webmasterrichtlijnen van Google. Dit omvat elk gedrag dat links naar uw site of uitgaande links van uw site manipuleert. (Google-kwaliteitsrichtlijnen)
We leggen de kwaliteitsrichtlijnen van Google met betrekking tot linkschema’s uit, om u een duidelijk beeld te geven van hoe u kwalitatief hoogwaardige links kunt bouwen en hoe u kunt voorkomen dat u slechte links bouwt.
Het draait allemaal om kwaliteit, relevantie en gebruikersfocus.
Samenvatting van alle kwaliteitsrichtlijnen met betrekking tot linkschema’s
Slecht Verbindingsgebouw
Goede Verbindingsopbouw
bouw geen links op deze manier
LinkResearchTools Superhero
❌ Wederkerige koppeling
Overmatige linkuitwisseling (“Link naar mij en ik zal naar jou linken”) of partnerpagina’s uitsluitend omwille van de crosslinking zal een negatieve invloed hebben op de ranking van een website in de zoekresultaten.
✅ Wederkerige koppeling
Zolang je niet te veel aan wederkerige linking doet en deze wederkerige links op onderwerp zijn en “zinvol zijn vanuit het oogpunt van de gebruiker”, is linkuitwisseling niet iets slechts.
❌Article Marketing of gastplaatsing
Links met overmatig geoptimaliseerde ankertekst in artikelen of persberichten die op andere sites worden verspreid. Bijvoorbeeld:
Er zijn veel trouwringen op de markt. Als u een bruiloft wilt hebben, zult u de beste ring moeten kiezen. U zult ook bloemen en een trouwjurk moeten kopen.
✅ Artikelmarketing of Gastbijdrage
Het is geweldig dat mensen over u schrijven en teruglinken naar uw website, maar net zo lang als ze op een natuurlijke manier links maken. Het vullen van de ankertekst met commerciële trefwoorden is verre van natuurlijk en zal u zeker in de problemen brengen. Het gebruik van merknaamwoorden of navigatiezinnen is in dit geval een goede optie.
❌ Web Directory-links
Het toevoegen van uw site aan een willekeurige webdirectory, alleen maar om een backlink te krijgen, zal een negatief effect hebben op de ranking van uw website.
Er zijn enkele mappen die geen echte waarde voor de internetgebruikers hebben en Google heeft ze uitgesloten van de zoekresultaten. U wilt niet dat uw website daarbinnen is!
✅ Web Directory-links
De beste gidsen zijn de gidsen die ook nuttige informatie bieden voor uw potentiële klanten.
De sleutel tot linkbuilding is RELEVANCY. Daarom is het opbouwen van links in niche-directory’s en directories gekoppeld aan informatieve websites die relevant zijn voor uw branche, gunstig voor u.
❌ Forum en Blogposts Commentaar
Onhulpzame forum- of blogcommentaren met geoptimaliseerde links in bijvoorbeeld het bericht of de handtekening:
Bedankt, dat is geweldige info! – Jane Jane’s SEO-agentschap
SEO Agency Services Londen
✅ Forum en Blogposts Commentaar
Als u deelneemt aan een actieve discussie op een forum of blog die relevant is voor uw bedrijf en als uw commentaar contextuele waarde heeft voor de discussie, dan hoeft u zich geen zorgen te maken over het delen van een relevante link. Maar zorg ervoor dat u dit niet overdrijft door het gebruik van commerciële trefwoorden in uw ankerteksten. Kies voor een professionele blog laten maken.
❌ Links kopen… of niet!
Google stelt duidelijk dat het kopen van backlinks om je rankings te verbeteren in strijd is met hun richtlijnen.
Ze beschouwen links als stemmen en betalen voor een stem is onethisch. Naast het feit dat het mogelijk een verspilling van geld is, zijn de betaalde links van lage kwaliteit een extreem hoog risico.
Geef een getuigenis
Testimonial linkbuilding is een win-win scenario. Veel bedrijven bieden u de kans om een paar woorden te zeggen over uw ervaring met hun producten.
Enerzijds is dit voor hen een perfecte manier om het vertrouwen van de klant op te bouwen. Aan de andere kant is het een geweldige kans voor u om een backlink en potentieel verkeer van die site te krijgen en het heeft meestal een veel hoger goedkeuringspercentage dan uw standaard link aanvraag e-mails.
Bedrijven krijgen een andere getuigenis om op hun site te plaatsen, terwijl u een nieuwe backlink krijgt.
LinkResearchTools Superhero
Als u een LinkResearchTools of Link Detox-gebruiker bent en van onze tools houdt, kunt u hier beginnen met uw eerste testimonial. Wij linken u graag terug.
4. 4. Start een blog
Maak geen blog met één bericht en één backlink naar uw site. Als u dat wel doet, verspilt u niet alleen uw tijd, maar maakt u waarschijnlijk ook gewoon een andere riskante link voor uzelf. Als u een eigen blog wilt hebben, moet u deze in leven houden.
Schrijf regelmatig berichten. Focus op uw branche en op de behoeften van uw klant! Na verloop van tijd zal het waarschijnlijk meer autoriteit krijgen. Zorg ervoor dat uw inhoud relevant, nuttig en goed gestructureerd is.
Dit is de enige manier om ervoor te zorgen dat de wereld er steeds weer naar zal willen linken. Zo krijgt u geweldige backlinks; u verdient ze!
5. 5. Plaats uw site in betrouwbare adreslijsten
Er zijn veel onlinegidsen die geen echte waarde hebben voor de internetgebruikers en Google heeft ze uitgesloten van zijn zoekresultaten. U wilt niet dat uw website op dergelijke pagina’s wordt vermeld.
Maar niet alle onlinegidsen zijn slecht. Een directory die u niet alleen de kans geeft om een link naar uw website te plaatsen, maar die ook nuttige informatie biedt voor uw potentiële klanten, is een directory waar u in wilt worden opgenomen.
Niche-directory’s en directories gekoppeld aan informatieve websites voor een specifieke branche zijn een goede keuze. Door uw bedrijf te laten opnemen in dergelijke directories wordt het gemakkelijker om geïndexeerd te worden in de belangrijkste zoekmachines en worden mensen geholpen om u online te vinden.
6. 6. Schrijf een goede gastpost
Er zijn veel sites en blogs die accepteren dat je artikel wordt gepubliceerd. Voordat je ergens een artikel schrijft, zorg er dan voor dat je dat doet:
de website of blog relevant is voor uw onderwerp;
het artikel NIET gaat over hoe geweldig u bent/ uw bedrijf is;
je een focus hebt op kwaliteit (goed geschreven, professioneel en interessant);
u er rekening mee houdt dat een slecht artikel een slechte reputatie kan opleveren.
Het is belangrijk dat u links maakt die uw website helpen en niet links die de ranking van uw website in de zoekresultaten negatief kunnen beïnvloeden.
LinkResearchTools helpt u snel de kracht en het vertrouwen van een domein te evalueren. U kunt de Link Research SEO Toolbar gebruiken om de LRT Power*Trust van een pagina of domein te controleren of u kunt de LinkResearchTools Toolkit gebruiken om meer mogelijkheden voor het bouwen van links in één keer te evalueren.
Geavanceerde linkbuilding tips
Linkbuilding is een heel moeilijk en lastig karwei geworden, en daarom heb je professionele hulpmiddelen nodig om je daarbij te helpen. LinkResearchTools heeft 26 verschillende tools ontwikkeld die u kunt en moet gebruiken voor het ontdekken en bouwen van nieuwe, hoogwaardige links.
7. 7. Ontdek de gemeenschappelijke backlinks van concurrenten
Als u onderzoek doet naar uw concurrenten, zult u waarschijnlijk merken dat ze een aantal achterstanden gemeen hebben die u nog niet heeft. Nou, als ze erin geslaagd zijn om deze backlinks te krijgen, waarom zou u dat dan niet ook doen?
Het enige wat u hoeft te doen is deze backlinks te analyseren en te proberen ze ook te krijgen. De Common Backlinks Tool (CBLT) is hiervoor gemaakt.